Total Pageviews

Wednesday 22 February 2012

Where People Think I Live

Since this is all over the facebook, I'm thinking of sharing my hometown to everyone.
最近面子書上很多類似的圖片, 我覺得這個很貼切也很好玩, 所以想跟大家分享.




Actually I have TWO places that I'd call my hometown. MIRI is the place I grown up and I would call it my home. SIBU is the place I was born and I go back to visit my grandma and relatives almost every year.  Just for your information, both are in Sarawak, Malaysia.

如果你問我的家鄉在哪裡? 我可能會猶豫一陣子答不上來, 不是因為我不愛我的家鄉, 而是在我心目中我有兩個家鄉. 一個是我出生並每一年都回去過華人新年的家鄉: 詩巫(Sibu). 另一個是我成長的地方: 美裏(Miri).

這兩個地方都在馬來西亞的砂拉越, 在人文與環境上擁有許多共同點, 所以說雖然生活在不同的城市, 我依然會很想家.  Home sweet home~!

No comments:

Post a Comment